Vardag

Här hemma är det bara vardag som vanligt tillsammans med barnen. Jag älskar det :) jag älskar att vara hemma och ha oplanerade dagar, vakna med barnen i sängen och Milo som säger "mamma är det dag nu, kan vi gå upp". Vi sitter i soffan en stund och äter ofta frukost sent och så leker de tillsammans på rummet och om jag har tur så kan jag plocka och fixa hemma, eller ja halva hemmet för småbusarna "leker" ju och tar fram sina saker under tiden. 
Efter lunch sover Leah och då brukar vi gå ut eller så försöker jag vara en superduktig mamma och göra något kreativt eller leka något med bara Milo. Dagarna flyter på och ibland så har vi det ju inte alls såhär, ibland vill jag sluta av mig håret för att jag aldrig har det sådär superfint hemma som jag vill ha och ibland så känner jag mig som en dålig mamma som inte ger Milo tillräckligt med stimulans, ibland tror jag att han saknar gruppgemenskap och att han borde gå på förskola. Men då tittar jag bara på mina barn, lyssnar på Milo som inte vill gå trots att jag försöker få det att låta kul och så vet jag att det är rätt för stunden. 

Kommentera inlägget här :