På förlossningen

I tisdags hade vi tid på förlossningen för att vända på bebis men det behövdes inte :) duktiga bebis hade fixat det själv så nu hoppas vi HEN ligger kvar. Väl på plats gjorde vi upp en plan med läkaren och det känns helt ok även om vi fortfarande inte vet hur bebis ska ut. Om två veckor ska vi in för kontroll. Bebis storlek ska kollas och min mognadsprocess ska kontrolleras. Visar kroppen signaler(alltså är livmodertappen mjuk, är jag öppen) på att vara redo och bebis inte är för stor så får vi förmodligen hjälp med att starta förlossningen. Denna läkare ville inte göra en igångsättning helt från 0 eftersom jag har en misslyckad bakom mig redan utan är bebis stor eller är jag helt omogen så bokas ett snitt in. Känns som en bra plan just nu.  

Här hemma händer inte mycket just nu, vi tar det lugnt om dagarna och myser mest. Försöker fixa hemma men kroppen säger ifrån det mesta vissa dagar och andra känner jag knappt av den där förbaskade ischiasnerven som bråkar så mycket. Gör jag dock en massa de dagar jag kan så har jag ont nästa dag. Ska bli så skönt sen att börja jobba för att min ischias ska försvinna. Vet att det kan ta tid och inget som försvinner bara för att bebis är ute men har jag tur så :) 
För övrigt måste jag säga att det varit en härlig och superlätt graviditet. Ont på slutet är ganska vanligt ändå och jag är tacksam för att jag fått må bra. 


Kommentera inlägget här :