Hemmafix

Kom hem från jobbet i morse och fick den mysiga äran att väcka Milo som var helt slut efter en heldag med pappa, faster och farmor igår. Han tittade upp och log mot mig men somnade sen om och kom till slut upp 9.45. Sen var det dags för äventyr igen för honom på Leos lekland med faster Annie och Edvin. Jag körde dem dit i vår bil och åkte hem sen med Leah. Hade en massa härliga timmar bokade i tvättstugan. Konstigt nog så kan jag tycka att en sån sak är väldigt avslappnade och skönt att få göra ibland. Med lite bra musik eller en ljudbok är det en stunds avkoppling att pyssla där eller i hemmet. Jag trivs verkligen med att bara gå här hemma och pyssla och vara med barnen. Menar med detta inte att vi har det superfint hemma för jag hinner inte med lika mycket som jag skulle vilja men skulle nog vara en sämre mamma då. Om jag vill få mycket gjort här hemma skulle jag kunna ha barnen framför tvn för det mesta men vi har ofta iPad och tvfritt en stund efter frukost och i stort sett hela dagen. Men ibland när det varit mycket under veckan och jag märker att barnen är trötta så går vi i pyjamas eller mysbyxor och barnprogram får tittas på lite mer och då kanske jag pysslar lite extra här hemma men för det mesta blir det att vi storstädar på helgen tillsammans och så gör jag mitt bästa för att upprätthålla det i vardagen. Det kan låta överdrivet men det är faktiskt svårt att hålla ordning, vi bor trångt, ont om förvaring och barnen leker inte bara i sitt rum. Jag tycker att de ska få ta plats i hemmet, de vill ofta leka där jag är och Milo bygger gärna koja med varenda filt och kudde i hemmet. Det får han göra men någon gång under dagen får han ta bort det också. Ibland kan jag bli trött och vilja slippa ha den här plocksjukan och bara bo på en större yta, helst med en övervåning för barnen men det stället skulle också behövas städas så..... 



I väntan på tvätten tog vi en promenad eftersom lilltjejen vägra somna. Hon höll sig vaken hela promenaden med så vi hade trevliga samtal. Hon pratar rappakalja och slänger in ett tydligt "Däääär" då och då :)

Kommentera inlägget här :