En månad

Idag blir Leah en månad redan, lilla fina grodan som jag kallar henne ibland. Hon har en förmåga att alltid ligga i grodställning så bärselen trivs hon i. Hon är en bebis i stort behov av att bli buren och att få vara nära och det är en omställning från att ha haft Milo som var en superlätt bebis som alltid var nöjd och sov bra. Men jag har en bra bärsele och en ringsjal. Får se om man skaffar en annan bättre sjal också. Man får försöka ta en dusch och sätta sig ner de små stunder man kan och Kristian vill ju gosa bebis när han kommer hem så då får jag en paus.
Första månaden som tvåbarnsmamma har varit lite av en chock som alla ju sa till en att det skulle bli. Men tror vi börjar få in rutiner och vi har ju faktiskt precis avslutat första veckan med en riktig vardag. Vi har levt i bubblan fram tills nu. Jag lämnade Milo på förskolan för första gången i onsdags och det gick väl sådär. Massa bråk på morgonen, mycket skrik och tårar men till slut kom vi iväg(alla nöjda och glada då såklart). Väl på förskolan var han framåt och glad men han blev ledsen när jag skulle gå. Det är verkligen jättejobbigt då i den stunden man ska lämna över sitt gråtande barn som inte vill släppa handen men överlag så vet jag att det går över fort och att han har det bra där :) Hoppas det ger sig till nästa vecka. 








Kommentera inlägget här :