Frukost

Igår åt jag en ganska vanlig frukost för mig med skillnad på att jag säkert åt lite mindre än jag brukar tack vare att jag är noga med att väga maten och mäta i dl.
1 dl müsli(nyckelhålsmärkt)
2 dl mjölk
1 skiva morotsbröd med smör och skinka på.
Frukosten igår blev hela 9 poäng av mina totalt 27 om dagen. Den kostar lite mkt kanske men till lunch stekte jag massor av olika grönsaker(alla gratis) med kycklingfilé som vägde 100 g färdigstekt, blev lite lite och jag hade kunnat ge mig själv 125 g kyckling. Hade soya, lök och vitlök i som är gratis och det blev väldigt gott och mättande. Hela lunchen kostade bara 4 poäng och man räknar med fettet man steker i också.
Dagens frukost blev en burk tonfisk som är låga poäng men märkt med grön symbol vilket betyder "mättande livsmedel". Blandade tillsammans med tomater, örtsalt och 4-5 tsk tsatsiki. Denna frukost gick på 4 poäng och om det behövs kan jag äta frukt efter som mellanmål som är gratis.

Kommentera inlägget här :