Flytt

Den 8 maj flyttar vi tillbaka till vårt gamla område igen. Denna stora och fina lägenhet vi bor i nu blev aldrig hemma för mig och jag har svårt att slappna av och känner mig otrygg här och en känsla av att vi har det mysigt infann sig aldrig. I vårt gamla område trivdes vi jättebra även om vi nu kommer att bo mycket mindre så vet jag att det kommer att gå bra. Och hyran skiljer sig 4000 kr vilket såklart är en bonus men inte avgörande, det viktigaste är att man trivs och jag längtar så efter flytten och att få komma i ordning. Bara tanken på att få sitta på balkongen och höra alla ljud runtomkring från grannar och barn som leker utanför, Milos kusiner som bor i huset mittemot. Det bästa av allt är att vi redan unnat oss att låta ett företag flyttstäda åt oss. Vi packar ihop oss och kan direkt fokusera på vårt nya långvariga hem. Jag går runt med en sådan lättnad och känsla av glädje i kroppen och för andra kan jag inte förklara lockelsen eller det fina med vårt område men jag tror mycket på att gå på känsla i livet och där trivs vi och det är rätt för oss just nu. Lägenheten är ju exakt likadan som vår gamla och denna gång ska Milo få det stora sovrummet och Kristian och jag tar det lilla lilla där vi i princip bara får in en säng :) men vad mer behöver man i ett rum att sova i.

Kommentera inlägget här :