Vikten

Glömde ju blogga vikten igår men jag vägde mig faktiskt och jag ligger på 73,3 så ganska exakt ett kilo minus sen förrra veckan. Imorgon är det kalas men jag tänker inte äta något av sötsakerna, jag har ju haft den tanken att jag vill "leva normalt" och fika på kalas, äta en pizza ibland och ta en fika på stan med en kompis. Men kanske att jag får strunta i det tänket för ett tag och köra hårt om jag vill ha resultat. Men då kommer man till det där om att medge för andra att man är annorlunda och tjock, jag har så svårt att säga orden högt "nej tack, jag behöver gå ner i vikt" och utmärka sig på det sättet. Vet att det är löjligt för det syns ju på mig såklart att jag är tjock :) folk blir väl inte extra medvetna om det bara för att jag tackar nej högt, men lite så känns det. Ska se till att jag har mellis med mig och inte får lågt blodsocker och blir sugen på godsakerna.

Kommentera inlägget här :