Glömt bort er

Jag har inte glömt bort er personligen men att blogga har jag totalt glömt, sällan man har tid över förrän på kvällen och då brukar jag och Kristian försöka låta bli telefoner och datorer för att få en mysig stund i soffan. Såg att jag skrev fel vikt förra veckan, det ska ju vara ett kilo minus dvs 74.3. Ska väga mig i morgon efter jobbet och hålla tummarna. Gått med i Viktklubb för att se om det kan hjälpa, tror egentligen inte på sånt men det hjälpte faktiskt att få en kaloriplan på 1480 kcl om dagen och se hur lite jag egentligen ska äta. Som häromdagen då vi grillade och jag tänkte noga på maten, tog två korvar med bröd och några pommes och så sallad. Tyckte själv att det var svårt, hade gärna tagit en korv till men tyckte jag var duktig som åt "så lite". Sen visade det sig att det "lilla" var rysligt nära att uppfylla mina tillåtna kalorier för middagen. Så nu är jag mer medveten om vad jag lägger mina kalorier på, en rejäl nyttig middag som gör mig mätt eller två onyttiga grillade korvar med bröd till. Känner att jag äter mindre för jag är hungrig på kvällen men inte sötsugen och jag mår inte dåligt heller, lite hungerkänslor kan man hantera såhär i början. Var också och provade på ett Latin Move-pass på gymmet. Jättekul och svårt att hänga med, som Let's Dance på uppåttjack ungefär och alla andra hade ju gått sen start men jag studsade runt och tänkte att det viktigaste är väl att jag rör på mig.

Kommentera inlägget här :