Tog magen till jobbet

Fick jobba ett pass på äldreboendet igår. Fick börja morgonen lugnt med lätta arbetsuppgifter men på eftermiddagen blev det tungt då personal hade möte och vi vikarier fick en del larm. Men jag ska inte klaga för det är skönt att få jobba men kroppen är ganska så slut nu. Tydligen har jag en stor mage och fick till o med frågan om det är flera bebisar där inne, innan idag har tanken inte slagit mig att magen skulle vara stor, mysig är den i alla fall och det sa kollegorna också.
Fick i uppdrag att handla cigaretter åt en av de boende och varnade kollegorna om att jag alltid får visa legitimation i sådana situationer och att jag inte hade leg idag. Men jag provar och går in i den lilla kiosken på torget istället för stora Konsum. Hade en lapp med märke, stolek, pris o allt vad det ska vara och läste innantill när jag stod framme i kassan. Jag skulle ha tre askar.
"Är du 18 år?" frågar han tvivlande
" Ja jag är 23"
"Njaaa"
"Titta jag jobbar också, det är inte till mig" Visar honom arbetskläderna med namnskylt.
"Nej alltså tyvärr....kan inte sälja till dig"
"MEN TITTA HÄR DÅ....JAG ÄR GRAVID!" Ställer mig i profil och visar upp magen samtidigt som jag gör en
svepande gest med händerna över kroppen. Står kvar så en stund och hoppas, tanken slår mig att detta säkert är den första av många gånger som jag utnyttjar mitt barn/graviditet för att få som jag vill.
"Ja....men ok då, du får handla...du är ju gravid"
"YES!"

Kommentarer :

#1: Jenny

Hahaha fan va bra!

skriven
#2: Maria

Det här med att avra gravid är ju svinbra i vissa lägen... Fick blåsa för polisen en gång när jag körde bil... men hallåååå, jag är gravid... Iof fick jag blåsa ändå, men de tog iaf hänsyn till att mina krafter i blåset var påfrestande...

Folk frågar mig oxå om jag ska ha två... Magen är rätt stor, men huuuh så mysigt! <3

skriven

Kommentera inlägget här :