Besökt förlossningen redan

Efter Blingokvällen(försäljning av ekologiska barnkläder) igår som var mycket trevlig fick vi tillbringa senare delen av kvällen på förlossningen. Tidigare under dagen fick jag någon slags blackout i bilen med mamma. Allt började snurra och det flimrade för ögonen och jag mådde så dåligt. Tydligen så är det tillsammans med huvudvärk som jag haft ett vanligt symptom på havandeskapsförgiftning men det visste inte jag, tur att man har kunniga svägerskor och en sjuksyster i familjen. Spenderade resten av dagen med mamma och mådde bra. Senare på kvällen hände det igen och då ringde jag till förlossningen som ville att vi kom in på en gång för undersökning. Alla prover såg bra ut, lillkillens hjärtljud var bra men mitt blodtryck var en aning högt(ytterligare ett tecken på havandeskapsförgiftning). Vi fick åka hem till natten och jag ska hålla koll på blodtrycket bara och återkomma om det händer igen. En läskig upplevelse men man blir väl omhändertagen som gravid. Lillkillen var busig, det tog dem nästan 20 min att hitta hjärtljuden ordentligt eftersom han flyttade sig hela tiden och sparkade på undersökningsapparaten de drar på magen.

Kommentera inlägget här :