Måndag

Måndag och jag ska jobba idag. Illamåendet sitter i men verkar som om magsjukan är borta tack och lov. Helgen var för jävlig och jag var nog inget roligt sällskap tyvärr men det tror jag ingen begärde av mig. I morgon tisdag händer det grejer, en timmes jobb på morgonen, fjuttigt men man kan ju ställa upp för att vara snäll. Blir säkert loppis och stall i vanlig ordning, förra veckan fyndade jag ett babygym för 40 kr, den gamla prislappen på förpackningen visade på 499 kr. Visserligen var det gammalt och inte det mest moderna men det var rent och fint och jag tror inte bebis bryr sig. Vi ska köpa lite nya leksaker till så blir det som nytt. På eftermiddagen blir det ultraljud och kurs på körskolan för oss båda. Ohh vad jag längtar efter ultraljudet, det kommer ju att synas så mycket och kanske får vi veta könet på den lille, jag tror att det är en kille. Gissar på att min nyfikna mamma hänger på dörren och ivrigt väntar utanför precis som förra gången, hon är ju ständigt våran privatchaufför.

Kommentera inlägget här :