Det är dåligt(gnälligt inlägg)

Det är dåligt med bloggande nu och tyvärr tyder det på att jag mår dåligt, det var länge sedan som jag faktiskt kände mig frisk och pigg. Urinvägsinfektionerna avlöser varandra och jag har gått på 3 penicillinkurer sen i juli. Jag är trött och hängig men också orolig. Med tanke på att jag föddes med fel på njurarna och tillbringat många barndomsår på sjukhuset för att sedan må bra i större delen av mitt vuxna liv och sen nu må dåligt igen, det blir jobbigt att inte veta.
Sen på vårdcentralen får man komma till olika läkare varje gång och ingen av dem känner till min historia, nu tog jag upp det och fick i uppdrag att ordna fram min journal från barndomen. Efter att ha ringt runt en massa samtal och ställt frågor får jag höra vad jag redan misstänkte, att det är läkarens uppgift att skaffa fram journalen. Men bra i alla fall att den ska ses över. Livet hamnar lite i pausläge just nu, hela tiden är måendet ett mellanting och aldrig på topp så att man orkar göra saker, vissa dagar har jag feber, andra inte och ständigt närvarande är känslan av att inte må bra, inte orka. Sen har jag huvudvärk i stort sett varje dag hela dagen men det kommer från problemet med näsan som är svullen och det tar jag kortison-nässpray för och det hjälper faktiskt...men det är också den tredje eller fjärde flaskan och alla är på recept så jag måste gå till doktorn när jag vill ha en ny och varje gång konstaterar de att ja jo du är svullen och irriterad i näsan, nässpray varsågod!
Skönt att skriva av sig..är så frustrerad

Kommentarer :

#1: Jenniefer

Stackars dig. Hoppas verkligen att du får må bra snart! Kramar!

skriven
#2: Miia

Tyvärr är det så att man måste själv vara den som gör jobbet för läkarna.. jag skulle be om att få journalerna hemskickade.. de kan inte neka dig för det är dina journaler och du har rätt att få dem. Ska du vänta att läkarna hämtar hem dem finns risk att det dröjer länge.. jag hoppas verkligen att du får hjälp och någon tar tag i det här.. skickar lite kraft och energi! kram

skriven

Kommentera inlägget här :