Lördag

Fredagsmys stod som vanligt på schemat igår och vi gjorde den mat vi nästan alltid äter på helgerna, vegetariska fajitas. Gick runt i affären och plockade ihop sakerna av ren vana och sen kom jag hem och insåg att jag handlat fajitas och att jag inte alls var sugen på det . Där ser man vad rutiner kan åstadkomma, skärpning snart!
Idag lördag har vi bara jobbat en massa. Först i gamla lägenheten som ska flyttstädas. För er som haft turen att slippa flyttstäda i era liv kan jag starkt rekommendera att ni fortsätter göra ert yttersta för att det ska förbli så. Hur kan folk ha detta som jobb egentligen, en stor eloge till er. Vi är inte klara utan får fortsätta i morgon också. Hela dagen har jag tänkt på hur mycket mer ofta jag ska städa ordentligt hemma. Städar gör man ju självklart men hur ofta gör man rent ugnen? Alldeles för sällan och det var riktigt äckligt att se, kan lova att jag kommer göra det vid många fler tillfällen efter denna helg.
Nu efter stall och städ är vi helt slut i våra kroppar. Kristian ligger i badet för att få bort stallukten och tröttheten i musklerna, snart är det min tur och sen sätter vi igång med lördagskvällen

Kommentera inlägget här :