Onsdag

Blä vad jag är trött på ekonomisk och miljövänlig bilkörning. Jag tycker ju att jag kan ta mig fram i en bil, skitsamma om jag gör det på 3an eller 4an, men jo jag vet att det ska vara 4an på 50 för då får bilen inte jobba lika mycket men det går ju på 3an med, bilen stannar ju inte och jag krockar inte. Jag håller på och nöter detta som tusan. Idag fick jag prova att starta i en brant backe, det kunde jag väldigt bra måste jag skryta med. I en sväng pajade jag nästan ett hjul då en hög trottoarkant var i vägen för mig, det är ju mindre bra och ännu mindre att skryta med. Kan trösta sig med att en viss fröken Lindén gjort samma sak med sin lärare herr Blomqvist och att läraren visade mig gamla märken som andra virrpannor bakom ratten orsakat. Han erkände dock att det var hans fel då han satt och kollade i papper när jag körde, så skönt att ha någon att skylla på än så länge. För de som undrar så överlevde däcket också.

Kommentera inlägget här :