Första advent

 

Julmänniska som jag är gör jag självklart en stor sak av att det är första advent. Det står tomtar, ljusstakar, värmeljus och pepparkakor med julmust framme. Jag har insett att jag bor tillsammans med Grinchen, min sambo uppskattar inte julen på samma sätt som jag men jag tror han börjar komma i stämning snart. Han ser inte det mysiga och charmiga med små söta och fula tomtar i fönstren men han låter mig hållas, det är bäst så liksom.
Helgen har varit fullspäckad med pepparkaksbak med barnen i Torshälla. Vi började lördagen med en promenad till Pingstkyrkan, där kan man fynda bra saker. Det bidde lite tomtar och en jättefin gammal glögggryta i koppar, den är gammaldags och det är även julduken som ligger på köksbordet, det gillar jag(inte Kristian).









Kommentarer :

#1: FotoJohansson -I en hobbyfotografs objektiv

Myyyys :)

skriven

Kommentera inlägget här :