praktik

Idag börjar jag min praktik på Balsta gruppboende, lite nervöst är det. Alex kom hit idag med fika och gott till djuren, hon ska även stanna kvar hos Tilda ett par timmar tills Kristian kommer hem. I kväll är det första skoldagen för Tilda och Kristian, som en riktig töntig hundägare är jag jätteavundsjuk för att jag missar detta. Tildas första dag på kursen liksom! Är det detta som kallas att vi människor förmänskligar våra hundar och ger dem mänskliga känslor och tankar. Hur som helst känns det riktigt jobbigt att missa det här. 

Just nu känns det stressigt med jobb, praktik och flytt men alla sakerna är roliga och värt lite stress. Att behöva skaffa hundvakt nu när jag "jobbar" heltid i tre veckor är också lite tråkigt men bättre än att hon är ensam såklart. Tack till alla som erbjuder sig och ställer upp. 

Kommentarer :

#1: Anonym

skriven
#2: Tilda

Hej mamma, nu har tant Alex och jag varit ute i stadsparken, jag lekte med löv och pinnar och skrämde fåglarna, Alex hon bara frös och ville att jag skulle göra nr.1 och 2 men det struntade jag i, jag passade på att kissa i vardagsrummet när vi kom hem istället, den här gången träffade jag tidningarna.

Ses när du kommer hem. Puss och kram Tilda.

skriven
#3: Emma

Bara o höra av sig om du behöver lite hjälp :) Är nära med så inga problem :)

skriven

Kommentera inlägget här :