I väntans tider

Nu när jag skrivit rubriken så insåg jag vad den vanligtvis brukar betyda, men inte i detta fall, Jag väntar fortfarande på skolan och börjar nu bli orolig för vad jag ska ta mig till om jag inte kommer in på distansutbildningen. Då måste jag jobba men hur kul är det egentligen att sätta igång med yrkeslivet när man är 21 och har över 40 år kvar att jobba på. Jag skjuter gärna på det så länge det går, att jobba extra och kanske till och med ha ett fast jobb för ett tag är helt ok men att börja sin karriär redan nu, nä inget för mig just nu. Kanske är det det att jag nästan vet exakt vad jag vill som är problemet. En sista utväg är ju att söka direkt till högskolan, måste i alla fall överväga det alternativet.

Vardagen flyter på...ett litet break är i alla fall att jag ska jobba lite nu, känns bra. Mer pengar och denna månad ska jag spara ordentligt, vi har Thailand i sikte.

Kommentera inlägget här :