Häst med självmordstankar?

För alla er som inte vet om detta så har jag ju som sagt min alldeles egna totte-häst. Han är fet, gammal, blind på ett öga och på den tiden då han sprang på travbanan drog han in ungefär 0 kr. Hans pappa är en av sveriges alla kända travhästar men inte hjälper det min stackars älskade, misslyckade 18- åring. Kanske var det så att han började tänka på de här sakerna när han idag bestämde sig för att försöka stoppa en bil med hjälp av sin egen kropp. Vi gick på grusvägen, och bilen, som de allra flesta väldigt snälla bilister gör när de möter hästar, kryper fram och är nästan förbi oss då hästfan vänder på sig och stannar framför bilen som då fick tvärstanna..Johannna som bara hör hur bilen häftigt bromsar in vänder sig om och får se oss stå 30 centimeter framför bilen. Röd i ansiktet försöker jag så gott jag kan förmedla en ursäkt uppifrån hästryggen..men det uppfattas nog bara som en vanlig vinkning tyvärr..om någon vet hur man på bästa sätt ber om ursäkt i detta läge får ni gärna komma med råd...att hoppa av hästryggen är inget alternativ.


"Han är fet, han är misslyckad och blind och går därför ganska så ofta in i mig och träd(med mig på)...men jag älskar honom ändå..om inte det är kärlek så vet jag inte"

Kommentera inlägget här :