Pirrigt på systemet

Dagarna har varit lugna och ganska innehållslösa. Jag har jobbat som vanligt, träffat Pia för en tacokväll och gjort mitt första besök på systembolaget. Jag slog till med så mycket som två cider och allt som allt gick det på 31 kr. Blev mer och mer nervös ju fler gånger han i kassan kollade på mig och sen mitt pass, till sist sa han de magiska orden " Var det bra så?" och därmed var ännu en milstolpe i mitt liv passerad. Kvällen blev trevlig och både Pia och jag var övertygade om att vi kunde spela badminton lika bra som vi kom ihåg att vi kunnat, för min del var det ett tag sen. Pia gick verkligen in för det och till sist frågade jag henne om vi inte kunde spela med varandra istället för mot varandra? Ni vet när man spelar sådär snällt och bara står och passar bollen mellan varandra, mes-spel alltså.

image5image6



Börjar verkligen få resfeber och funderar över vad man behöver ha med sig. Jag kom på idag att jag behöver en större resväska eftersom den jag annars brukar ha på kryssningar är fullpackad redan då. Om jag nu ska vara borta i en vecka krävs det mycket större utrymme.

Kommentera inlägget här :