Första dagen tillbaka

Idag sover jag på jobbet för första gången på 1,5 år. Idag börjar jag jobba halvtid, tack vare att Emelie blev gravid så jag tar hennes tjänst istället för min egna på heltid. Har funderat massor på mitt jobb och även om jag älskar det så är min heltidstjänst väldigt intensiv på schemat och det är många timmar borta från familjen. Att Emelie blev gravid och ska föda i april var den bästa lösningen för mig. Jag hade tänkt vara hemma till efter sommaren egentligen men det känns bättre att börja nu och att det blir halvtid istället. Jag ringde precis och sa godnatt till mina älsklingar via FaceTime. Känns konstigt att sova ensam i natt och inte vara där när Leah vaknar i natt men vi vet nu att det funkar bra att Kristian nattar och tröstar om jag inte syns till.  Kul för Kristian att vara hemma lite mer också, idag hade de gått till lekparken tillsammans. Milo hade lite protester mot att jag skulle gå iväg, han ville följa med och han kommer att sakna mig. Jättejobbigt att svara då "jag kommer hem och äter frukost med dig" han är ju stor och vet att det är lång tid dit. Men pappa hade köpt med sig bär och gjorde smoothie till mellis så då gick det bättre. Minns att när Milo var liten och jag hade jobbat ett helgpass på 25 timmar så tog det minst en timme innan han ens visade att han sett mig hemma, hoppas Leah bara blir glad när jag kommer hem, är ju som sagt inte borta lika länge nu. Jag jobbar idag till i morgon bitti, sen på lördag till söndag och sen är jag hemma i en vecka innan nästa pass. 






Kommentera inlägget här :