Drömmar

Under några dagar bodde vi i hus och det kanske inte låter som mycket men det gjorde en hel del för humöret att få komma iväg, ha stora ytor och barnen som hoppar på studsmatta och leker på övervåningen. Kom på mig själv med att sitta ner där mycket mer än jag gör hemma, det blev liksom mindre att plocka och fixa med när ytorna var större. Den korta vistelsen gjorde att vi drömmer om och längtar efter ett hus mycket mer än vi någonsin gjort. Vi vet inte riktigt vad för slags hus eller var det ska vara men drömmen är fin. Snart är det dags att börja jobba sig mot den. Jag vill ha småbarn i mitt hus, jag vill ha en bebis att komma hem med för första gången till det hem jag vet är vårat för lång tid framöver. Där barnen ska växa upp och dit de ska komma tillbaka till med sina familjer. Kanske hittar man inte det även om man hittar ett hus men drömmen är fin som sagt. 

Kommentera inlägget här :