19e april

Igår var vi inne på förlossningen för att kolla storlek på bebis och göra en undersökning på mig. Busungen hade växt så det knakar och beräknas väga 3600 g och anses därför för stor för mig att föda fram på egen hand. Läkaren rekommenderade planerat snitt eftersom risken är stor att det slutar så ändå. Jag var så hoppfull om att kunna få besked om att få föda själv, det var verkligen en fin upplevelse när Leah kom. Känslan av att Kristian och jag gjorde det tillsammans som ett team, det kraftfulla och häftiga i krystvärkarna är jag glad att jag fått uppleva en gång i alla fall. Självklart vill jag inte riskera något denna gång och snitt blir bästa lösningen för denna bebis. Jag ska ställa in mig på att det blir en bra upplevelse denna gång nu när allt är planerat och lugnt. Känns lite konstigt att veta bebis födelsedag men den 19e april är det alltså dags. Då är jag över 40 veckor men det fanns ingen tid innan dess tyvärr, nu hoppas vi bebis har tålamod att vänta bara :) 


Kommentera inlägget här :