After date

Kvällen igår var jättemysig och trevlig. Vi var så fina båda två och maten och stället var bra. Gammalt hus med lågt i tak, tända ljus och mörker utanför gav en intim känsla när man satt och åt. Vi gick all in på en trerätters och vaggade hemåt. Förrätten, grillad Chevréost med honung och sallad blev min favorit tror jag. Satt och kollade på Kristian hela kvällen och tänkte hela tiden hur fin han är i sin kavaj och skjorta. Ett annat par i samma rum satt och höll händerna och tittade varandra djupt i ögonen, såg lite löjligt ut men med den atmosfären kan jag förstå att det lätt blir en romantisk stämning. Fick dåligt samvete för att inte vi var sådana.
Denna dag är romantisk på en mer vardaglig och kanske mer äkta nivå. Jag har urinvägsinfektion(igen) och har jäkligt ont och mår jäkligt dåligt. Kristian går upp och hämtar alvedon, handlar choklad och tranbärsjuice, lagar lunch när jag är hos läkaren och har varit ute med Tilda. För mig är det romantik och kärlek och just nu spelar det ingen roll att vi inte tittade varandra djupt i ögonen över skenet från stearinljuset.
Nu ska jag kurera mig med film och antibiotika så jag orkar jobba i morgon. Hoppas ni får en mysig lördag

Kommentarer :

#1: Miia

Romantik och kärlek får en annan betydelse i förhållandet vart efter åren går och jag tycker det är mysigt att se när även förhållandet utvecklar sig! Visst kan man sakna den där känslan att kolla varandra i djupt i ögonen, samtidigt som du säger att hur underbart är det inte när ens man med hela hjärtat tar han om en när man är krasslig och behöver omsorg! Krya på dig! kram

skriven

Kommentera inlägget här :