Och en slank han hit....

Har hjälpt mamma hjälpa morfar att flytta igen. Just nu befinner han sig på ett korttidsboende i väntan på vad som sen ska hända, han verkade tycka om det och det är i närheten här så jag kan hälsa på honom.  Men det känns som om han åker fram och tillbaka inom vården, hoppas vi hittar något åt honom snart. Väntar just nu på att Kristian ska komma hem så vi kan hämta boxern, trodde jag skulle bli mer exalterad över att äntligen få tv men har ärligt talat klarat mig utan. Men visst ser jag fram emot att på kvällarna krypa upp i en soffa och mysa framför något meningslöst dumt program, med lite tända ljus på vardagsrums-bordet och ta en frukt ur den fina fruktskålen och klappa på hunden som ligger nedanför på mattan. Och bråka med Kristian om vem som ska få sitta i hörnet eller ligga på divanen. Får göra det ikväll i alla fall när vi ska vara hundvakt hos mamma. Väl i natt blir det ett kärt återseende med vår gamla 90-säng.

Imorgon jobbar jag och det ska bli kul, har nyss fått reda på att jag ska få ytterligare en brukare att vara med. Känns jätteskoj att få det förtroendet och att få träffa ännu en ny människa. Håll tummarna för att vi klickar lika bra som A och jag.

Kram på er och ha en trevlig helg

Kommentarer :

#1: Manne

Kul o ses i helgen, även om du var ute på annat större delen av tiden, skulle vara jättekul om ni kom o hälsa på, och Tilda är självklart också välkommen ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :