Smycken, smink och finsk bastu

Är enligt Malin dålig på att uppdatera och det stämmer nog. Beror nog mest på att jag är lat och att det inte händer en massa som är alla inte redan vet :). Tog med stackars kristian på smink-och smyckesparty, han var enda killen bland en massa tjejer och tanter i åldrarna 18 till 70+. Mycket fina smycken och smink...men alltför för många kärringar på ett och samma ställe. Orden kackel och prata i mun på varandra har fått en helt ny innebörd. Men vi överlevde i alla fall, även om det var mycket roligare att träffa en av hans systrar och busa med hennes barn. Badade bastu på finskt vis och inte mes-bastu som man kan läsa en bok i samtidigt. Tack och lov var det inget ris och pisk inblandat. När jag väl blev van och kom ihåg att andas och koppla av så gillade jag det, mysigare än att bada i badkaret.

Har jobbat en del nu och lite mer blir det.

Vad mer?
Familjen Åkerblom(originalen alltså vi, inte ingifta som vi har en del av ) ska flytta till en väldigt fin 3:a i Torshälla, jag får det mindre rummet. Mitt enda krav var en säng som rymmer två personer. Kommer att sakna min säng på 1.80.

Snart har vi varit ihop i två månader :)

Emelie och David ska hämta sin bebis. Hur detta är relaterat till mig? Jag är grymt avundsjuk förstås

Har bestämt mig för att plugga i höst(måste kolla om det är möjligt, eller kanske för sent att anmäla sig)

Ser fram emot att träffa mina Emelisar i morgon

Och att mysa med Kristian(och hundarna) här hemma i helgen

Ska genom jobbet få lära mig Dialysbehandling..är nervös inför det

Det var allt för nu...

Detta blev väldigt långt, kanske mitt längsta inlägg..

Kommentarer :

#1: Malin

vad ska du plugga tilll? Bra jess att du förstår ;)

skriven

Kommentera inlägget här :