Massor att göra

Är på jobbet och här är det lugnt men ändå sitter jag och jobbar för fullt i mitt huvud med allt som ska ordnas hemma med flytt innan första september och så vår fest som ska planeras och hållas nästa helg. Tänker mycket på hur allt ska gå tillväga, vad ska vi säga, vilken musik vi ska ha, när ska vi spela just den musiken, vad ska vi göra och tänk om alla sitter helt tysta under middagen och lokalen inte fylls av sånt där härligt tjatter från många olika röster i ett och samma rum. Tänk om alla bara sitter där efter maten. Vad ska vi dekorera borden med. Jag hatar detta och skulle aldrig klara av att planera ett bröllop tex. Ångest som bara tusan. Tänk om vi bjudit för lite folk för den stora lokalen så att det bara kommer se löjligt ut, vi ville hålla det med de närmsta som vi träffar ofta och inga kusiner eller bekanta är inbjudna men tänk om det är för några nu när en del tackat nej och är bortresta. Samtidigt blir det ju billigare med maten men är ändå roligare med mycket folk....(I-landsproblem jag vet). Sen går tankarna i om vi ska någon form av ceremoni på Milos namngivning och hur den i så fall ska vara. Läst om folk som tänder ett ljus, läser dikter etc. Hjärnan går på högvarv över detta mycket ytliga problem men låt så vara, det är mitt problem just nu och en annan dag ska jag tänka på djupare saker och problem.

Kommentera inlägget här :