Det ska börjas i tid

Idag blir lillkillen vår 4 veckor gammal och det firade vi med ett besök på krogen såklart. Vi förfestade hos mamma/mormor med saft, bröstmjölk och chokladboll och njöt lite av det fina vädret. Sedan mötte vi upp Emelie på stan och inhandlade en ny mössa innan vi gick till Royal Oak och gick loss på grillbuffén. Pappa lämnade vi hemma så att jag fick skvallra lite med Emelie och Milo sov sig igenom hela dagen, jag menar då HELA i princip. Avslutade kvällen hyfsat sent ur bebistid räknat och tog bussen hem igen 20.45 innan dräggen kom ner. Milo sover fortfarande så jag undrar hur natten blir, kanske har en pigg liten kille att underhålla. Föregående natt sov han förresten mellan 23-05.30.
...................Det var riktigt trevligt att komma ut och det finns ju egentligen inget som hindrar en från att ha ett socialt uteliv även som mamma. Vet inte om vissa har tveksamheter till att ta med en bebis till en uteservering men jag såg inget problem i det, han sov gott hela tiden, vi alla var nyktra och vi tog bussen hem hyfsat tidigt.  kvällen blev trevlig. Mådde bra när jag fick syn på en annan bebis vid bordet bredvid. Tror att många nyblivna mammor riskerar att isolera sig mer än det behövs. I morgon skulle jag dock vilja ha en hemmadag men det blir en dag med en massa måsten tyvärr.
Milo chillar på Royal Oak

Kommentarer :

#1: maria

jag håller med, det finns nästan inga hinder när man har barn.. sunt förnuft duger bra som gräns.... det värsta när man är på uteserveringar är för min del rökare, passar inte alls när man har små, men kan man parera dem så är det kanon.... trist med de som isolerar sig bara för att det finns barn med i bilden...

skriven

Kommentera inlägget här :