Vab

Nu är jag så jäkla trött på denna vinter alla halsinfektioner och snoriga barn. Mitt snoriga barn är hemma idag med just det en jäkla snorig näsa, slemmig hosta och feber. Det är inte första gången denna vinter heller och jag vet att en start på förskolan ofta innebär just en hel del vab, det har ju alla sagt. Jag förstod nog bara inte hur mycket.

En ljusning är att det kanske verkar som om vi ska flytta. Jag/vi trivs inte här och om jag kunde ta med mig lägenheten bort till Säby där vi bodde förut skulle det vara perfekt men det går inte såklart. Området var toppen och jag har saknat det hela tiden och denna lägenhet blev aldrig riktigt hemma av någon anledning. Inofficiellt har vi fått en lägenhet i Säby där vi vill bo men allt kan hända så vi hoppas bara. Med lite envishet och telefonsamtal var och varannan dag så fick vi en lägenhet som inte ens är uppsagd på pappret. De hinner aldrig komma ut på internet innan de blir upptagna. Vid det senaste samtalet sa hyresvärden "ok men ska vi bestämma att jag ringer dig nu nästa gång, när jag vet mer" Hehe jag har varit målmedveten men det verkar ju ha lönat sig(hoppas hoppas) och struntsamma om de tycker jag har ringt för mycket. Vi fick förmodligen en lägenhet vi vill ha som annars hade gått till någon annan och vi hade suttit framför datorn och kollat efter lediga lägenheter i ett år.

Sa till kristian att man nog inte kan ta för givet att man är speciell eller unik på något vis, hyresvärden kan inte hålla reda på alla och det räcker nog inte med att tro att man får flytta nu bara för att man sagt det. Nu ska jag snällt vänta på hennes samtal men anar jag att hon glömt oss ringer jag :)

Kommentera inlägget här :