Nu kör vi igen

Ett viktväktarinlägg blir det nu. Jag har inte räknat men tänkt till om vad jag ätit i helgen. Med tänkt till menar jag att jag tänkt på att äta lagom men av precis vad jag velat och jag har inte skrivit upp det men kollat lite på vad maten är värd. Det har blivit lite chips och popcorn och choklad. Popcorn som man poppar själv i kastrull är helt ok låga points för faktiskt. Kristian och jag har delat på allt och efter helgen fanns choklad kvar vilket jag tror är första gången hehe. Jag åt på burger king men tog en nyckelhålsmärkt kycklingburgare och en side salad till, helt ok för den måltiden också och det kändes faktiskt extra lyxigt.

Men idag måndag räknar jag igen. Tog en banan och gick 5 km i morse, tanken var att äta frukost efter men vi var ute i 1,5 timme. Med barn och hund så stannar man ju en del, tittar på bilar och hästar, kastar en pinne, rättar till kläder etc men det var skönt och fridfullt att vara ute så länge. Jag njöt och sjöng till låtarna på radion. Gjorde en tonfiskssås till lunch med savojkål och rivna morötter till och en klick keso. Ca 2-3 points för hela den lunchen :)

Kommentarer :

#1: Jenniefer

Vad duktig du är som kämpar på! :)

skriven

Kommentera inlägget här :