Semestern

Jag har haft ca tre veckor ledigt från jobbet och en hel vecka spenderade vi i Finland där Kristians föräldrar bor i sin sommarstuga på sommaren. En hel vecka ute i skogen, utedass, myggor och det fanns ingen dusch. Varje kväll tände man bastun och det doftade underbart från den brinnande veden. Det fanns två tunnor med kallt och varmt(kokande från kaminen) vatten och så tvättade man sig i bastun genom att blanda sin egen hink. Minns inte hur många hinkar som gick åt innan jag kände att håret var rent men man kan väl säga att det faktiskt var positivt att det regnade varje dag, vatten fanns det gott om. Trots det dåliga och kalla vädret var det väldigt fint att få vara där tillsammans med Kristians föräldrar. Min födelsedag firade vi på en lokal pizzeria och så fick jag välja ut en klänning, kan heller inte beskriva det rätt men det var väldigt mysigt och trevligt. Hemma igen med några myggbett och fler kilon innan jag åkte men de ska jag jobba bort nu igen.

Kommentera inlägget här :