Höstvärme och sommarkyla

image29image30Nu är hösten snart här och jag längtar tills den sätter igång på allvar. Finns det något bättre än att sitta inne i mörkret, tända ljus och se på en film..eller ta en kvällspromenad precis innan det blir mörkt. Luften är frisk och löven ligger på backen och man gosar in sig i sin varma jacka och halsduk. Men än är det inte riktigt höst även om sommaren är över..sommaren var förresten underbar med många fina minnen. Vet att sommaren räknas som flirt-årstiden men kan inte hösten och vintern också vara det, då kan man gå och fika på nåt Café.. och att gå på bio är mycket mysigare då det är mörkt ute, jag hoppas på en höst med flirt, fest och jobb. När det gäller kläder för hösten kanske jag tog i lite för mycket då jag redan tagit fram min vinterjacka som jag svettas ihjäl i...ser fram emot att kunna köpa en jacka, halsduk och vantar. Tyvärr är jag en av dem som absolut inte passar i nångon form av mössa, så jag får väl nöja mig med en stor gosig luva.


Förra helgen bestämde jag mig för att den här helgen skulle bli lugn, men lönehelgen ska vi hitta på något, Emelie röstar på kryssning men vi får se vad plånboken säger. Har ju börjat ladda ner film men är ändå sugen på att gå på bio.

Kommentera inlägget här :